ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست
سرخط خبرها

حمایت از شهروندان متضرر از پیامدهای شیوع کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۱۷۵
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
حمایت از شهروندان متضرر از پیامدهای شیوع کرونا در مشهد
مدیریت شهری مشهد اقدامات حمایتی خود را در راستای حمایت از شهروندان متضرر از شیوع کرونا گسترش داد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلایی شهردار مشهد  از گسترش اقدامات این نهاد برای یاری شهروندان با هدف کاهش پیامد‌های اجتماعی اقتصادی ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر در این کلانشهر خبر داد.

وی در قالب پیامی توییتری نوشت: در مقابله با ویروس کرونا، تنها به اقدام برای پیشگیری از شیوع اکتفا نخواهیم کرد

وی افزود: حمایت از شهروندان متضرر نیز در اولویت اقدامات شهرداری مشهد است.

شهردار مشهد در همین ارتباط اعلام کرد: در این راستا و در نخستیم گام، همشهریان مشهدی از پرداخت عوارض شغلی و بهای تجاری موقت در بهار ۱۳۹۹ معاف شدند.

این اقدام شهرداری مشهد در پی موافقت شورای اسلامی این شهر برای بخشودگی عوارض شعلی و بهای تجاری سه ماهه بهار سال آتی صورت گرفته است.
 
 متولی اقدامات پیشگیرانه در شیوع کرونا مشخص شود

رئیس شورای  اسلامی شهر مشهدگفت: شورای شهر مشهد خود را حامی اصناف می‌داند و در همین راستا با توجه به شرایط دشوار پیش آمده، پیش‌بینی شده بهای ۳ ماه تجاری موقت و عوارض صنفی کسبه کاهش یابد.

محمدرضا حیدری، صبح امروز و در نشست مشترک اعضای شورای شهر مشهد با شهردار، با تاکید بر اینکه متولی سلامت در شهر، دانشگاه علوم پزشکی است، اظهارکرد: با این وجود، شورای شهر مشهد دغدغه سلامت شهروندان را داشته و نسبت به شهر احساس مسئولیت می‌کنیم؛ لذا در جهت مقابله با ویروس کرونا گام برداشته و اعتبارات خوبی نیز پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش این روز‌های ما عدم هم‌افزایی و کار سیستمی است، گفت: تعامل و هم‌افزایی در درون مدیریت شهری و شهرداری مشهد باید شکل گیرد؛ هر بخش و قسمت شهرداری باید متولی مشخص یکسری از اقدامات شهرداری شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در ستاد تدبیر استان نیز برای هر حوزه باید مجموعه‌ای مشخص مسئولیت کار را عهده‌دار شود؛ بعنوان مثال برای حاشیه شهر یکی از نهاد‌ها همچون بهزیستی، استان قدس رضوی، شهرداری و ... متولی شوند.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به شرایط دشواری که کسبه، بازاریان و اصناف در این روز‌ها دارند، گفت: شورای شهر مشهد خود را حامی اصناف میداند و در همین راستا، کاهش عوارض ۳ ماه تجاری موقت و صنفی کسبه پیش‌بینی شده است.

اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی دیگر محور سخنان حیدری در این جلسه بود و وی با بیان اینکه در این حوزه دچار آشفتگی هستیم، گفت: در این زمینه باید از چهره‌های باتجربه بهره گرفت تا اطلاع‌رسانی همسو و هماهنگ داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش و اطلاع‎‌رسانی به شهروندان ساکن در حاشیه شهر مشهد، افزود: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری میتواند به این حوزه وارد شود؛ سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیز با حضور گسترده خود تاثیرگذاری بسزایی خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->